Na úvod je potrebné si pripomenúť, že práca s financiami je diskrétny úkon. Nechceme Prezrádzať
svoje prihlasovacie údaje tretím stranám, aby za nás vykonali finančnú transakciu, alebo akúkoľvek
inú bankovú operáciu. Nehovoriac o tom, že zdieľanie citlivých dát je obzvlášť veľmi riskantné
a neodporúčané. Klient sa vystavuje zneužitiu osobných údajov či odcudzeniu finančných
prostriedkov. Ale akú inú možnosť má osoba so zdravotným znevýhodnením, ak je klientom banky,
ktorá absolútne nerieši otázku prístupnosti svojich služieb?
Poriadne skomplikujme život svojim klientom
Jednou z možností, ako bezpečne vykonať finančnú operáciu je fyzická návšteva pobočky. To so
sebou však prináša ďalšie komplikácie, obzvlášť pre osoby so špecifickým druhom znevýhodnenia.
Asistencia, navigácia či orientácia. Množstvo času stráveného cestovaním, hľadaním, čakaním
a samotným riešením predmetného úkonu. A pri tom by stačilo niekedy len zopár drobných zmien
a zdravotne znevýhodnená osoba by tieto úkony pohodlne zvládla sama v pohodlí domova a cez
internet. Rýchlo, Bezpečne a bez asistencie.
Namiesto toho existuje na trhu k dnešnému dňu nespočetne veľa bánk, ktoré ignorujú špecifické
potreby svojich klientov a pri vývoji sa na takéto sprístupnenie nemyslí. Čo je však väčšmi zarážajúce,
že sú medzi nimi aj banky, ktoré sa profilujú ako progresívne, inovatívne či čisto internetové. Či už je
to z nedostatku znalostí, časových možností alebo zohráva hlavnú rolu otázka financií. Všetky
zmienené atribúty sú však neobjektívne a Radi vám poskytneme viac informácií a s radosťou
skontrolujeme aj vaše produkty a služby a poskytneme konkrétne postupy na zlepšenie.
Ako by to ne/ malo vyzerať?
Používatelia so špecifickým druhom znevýhodnenia napr. nevidiaci, slabozraký, používajú rôzne
asistenčné technológie na sprístupnenie obsahu. Špeciálny softvér nazývaný aj ako Screen Reader
prerozpráva, alebo uspôsobí obsah do takej formy, aby ho takáto osoba vedela prečítať, môže si ho
nechať vypočuť a ďalej s ním interagovať. Napr. navigácia po formulároch, tabuľkách, odsekoch,
hlavičkách, tlačidlách a podobne. Na počítači, ale aj v smartfóne či v tablete.
Množstvo bánk však používa také elementy, ktoré nie sú kompatibilné a neboli ani nie sú určené na
účely, na ktoré sa používajú. Za všetky príklady uvedieme jeden konkrétny. Vo formulári pre platobný
príkaz Namiesto tlačidla „Odoslať platbu“ vývojári internet bankingu použijú síce atraktívny grafický
prvok, ktorý vyzerá ako tlačidlo, no nepoužijú samotný element tlačidla tzv. button, prípadne mu
zabudnú asociovať alt text či popis. Program, ktorý následne pre zdravotne znevýhodnených
uspôsobuje obsah, nevie identifikovať, že ide o tlačidlo, pretože to v skutočnosti tlačidlo nie je
a používateľ sa dostáva do bezradnej a nepríjemnej situácie.
Ide to aj jednoducho a rýchlo. Poradíme ako na to
Banky investujú milióny eur do vývoja, optimalizácie a propagácie. No je až priam zarážajúce, že aj
napriek enormnej snahe osloviť nových klientov, sa zabúda na otázku sprístupnenia produktov
a služieb pre všetkých. Čo ak potenciálni zákazníci by chceli používať práve vaše produkty a služby, no
nie je im to technicky umožnené? V mnohých prípadoch by stačili len drobné zmeny a internet
banking či samotná mobilná aplikácia by sa stala prístupnou aj pre osoby so zdravotným
znevýhodnením.
Pomocou slovenského nástroja Blindvision a tímu skúsených programátorov, UX a UI analytikov,
širokej vzorky respondentov vám dodáme komplexný report, ako na tom sú práve Vaše produkty
a služby. Skontrolujeme Vašu konkurenciu a poskytneme vám konkrétne informácie, čo a ako zmeniť,
aby boli aj vaše produkty prístupné pre všetkých rovnako. Kontaktujte nás prostredníctvom našich
kontaktov.